loading...
اخرین اخبار فوتبال داخلی
متین بازدید : 40 جمعه 04 مرداد 1392 نظرات (0)

رئيس سازمان ليگ در نامه‌اي به مديرعامل پرسپوليس توضيحاتي در مورد حق پخش تلويزيوني و بليت فروشي باشگاه‌ها ارايه کرد

............................................................................................

مهدي تاج در نامه‌اي به مديرعامل باشگاه پرسپوليس به طور مکتوب به اظهارات محمد رويانيان در مورد ميزان حق پخش تلويزيوني و تبليغاتي محيطي پاسخ داده است. نامه تاج به شرح زير است؛

جناب آقاي محمد رويانيان

مديرعامل محترم باشگاه فرهنگي ورزشي پرسپوليس

با سلام

احتراماً، با آرزوي قبولي طاعات و عبادات شما و همکاران محترم و با عرض تبريک و تهنيت به مناسبت ميلاد با سعادت حضرت امام حسن مجتبي عليه السلام بازگشت به نامه شماره 879-1/92 مورخ 1/5/1392 موضوع تبليغات محيطي زمين فوتبال و پخش راديو تلويزيوني مسابقات ليگ برتر موارد شرح ذيل را به آگاهي مي رساند:

با توجه به بعضي موارد مطروحه خصوصاً تأکيد بر تضييع حقوق باشگاه‌ها و اعتراض به مدت و مبلغ قرارداد قطعاً مديريت محترم وقت سازمان ليگ خود پاسخگو خواهند بود. ليکن لازم است جهت استحضار جنابعالي و تنوير افکار عمومي در خصوص اشکالات وارده و ارائه طريق‌هاي مطروحه به طور اختصار توضيح داده شود.

1- از ديد مقررات اين بخش عضويت در ليگ توافقي است بين باشگاه و سازمان ليگ که براساس آن باشگاه ملزم به رعايت موارد زير خواهد بود.

- قوانين و مقررات بين المللي

- مقررات فدراسيون فوتبال

- مقررات ليگ

- آئين نامه ها

- هرگونه توافق از قبيل قراردادهاي تجاري، حمايت مالي و پخش راديو تلويزيوني که توسط سازمان ليگ امضا شده باشد.

2- مديريت محترم وقت سازمان ليگ به استناد ماده 4 آئين نامه رابطه باشگاه‌ها با ليگ و طبق مصوبه هيئت رئيسه سازمان ليگ اقدام به عقد قرارداد تبليغات محيطي سه ساله و پخش تلويزيوني نموده است که مدت آن قرارداد تا پايان فصل جاري است.

3- براساس ضوابط کنفدراسيون فوتبال آسيا AFC واگذاري فروش بليط مسابقات به باشگاه‌ها الزامي است که با توجه به مدارک موجود عليرغم مکاتبات مکرر و متعدد متأسفانه از جانب آن باشگاه امکان انجام نبوده و الزاماً در اين راستا اين سازمان با حمايت‌هاي فدراسيون و نهاد رياست محترم جمهوري رأساً اقدام و انشاءاله پس از انجام تشريفات اداري و مالي باشگاه‌ها مجاز به بهر‌ه‌برداري خواهند شد.

4- به طوريکه مستحضريد درآمد حاصل از فروش تبليغات محيطي و پخش تلويزيوني از جمله درآمدهاي عمومي و متعلق به کليه باشگاه ها و مبادي ذيربط است که طبق ماده 2-1-4 درآمد ناشي از آن پس از کسر هزينه هاي مرتبط و تعيين شده باقيمانده مبلغ به نسبت به 80% سهم باشگاه‌ها و 20% مابقي سهم فدراسيون، هيئت‌هاي فوتبال و سازمان ليگ است که طبق بند 1-2-3 آئين نامه تقسيم مي‌شود و سزاوار نيست حقوق متعلق به سايرين صرفاً به لحاظ برخورداري از تعداد تماشاگران بيشتر به دو باشگاه محترم پيروزي و استقلال تخصيص داده شود و بقيه باشگاه‌ها ناديده گرفته شوند اما امکان طرح پيشنهاد افزايش درصد تيم‌هايي که بيشترين پخش را داشته اند به تناسب تعداد بازي هاي پخش شده آنها متصور است. ضمناً يادآور مي‌شود با اصرار و پيگيري بنده حقير و حمايت فدراسيون مبلغ قرارداد مذکور در سال سوم از هيجده ميليارد تومان به بيست و يک ميليارد و ششصد ميليون تومان افزايش يابد مشروط بر آنکه مديران محترم باشگاه‌ها در جهت اجراي تعهدات اين سازمان به ترتيبي که در قرارداد آمده است امکانات لازم را در اختيار شرکت قرار دهند، که با توجه به پيشنهادات ارائه شده و در مقايسه با دوره هاي قبل از شرايط نسبتاً خوبي برخوردار است.

5- معهذا عليرغم قرارداد سه ساله قبلي، مديريت سازمان ليگ معتقد است مبلغ مندرج در قرارداد منعقد شده در خصوص حق پخش تلويزيوني به هيچ وجه پاسخگوي حقوق حقه و نياز و مخارج فعلي باشگاه‌هاي ليگ برتر نبوده و بايد به شکل منطقي و قانوني نسبت به استيفاي حقوق شناخته شده و قابل قبول کليه باشگاه‌ها همانند همه دنيا اقدام شود.

با نگرشي منصفانه به اقدامات صورت گرفته در دوره قبل با هدف افزايش مبلغ پخش راديو و تلويزيون توسط فدراسيون فوتبال و به تبع آن سازمان ليگ و مديران عامل محترم باشگاه‌ها متأسفانه به دليل محدوديت‌هاي خاص در مسير عملياتي شدن آن ميسر نگرديد اما کماکان در دست اقدام بوده و اين مهم توسط رياست سازمان ليگ و رياست فدراسيون به صورت کاملاً جدي و منطقي در حال پيگيري است که در صورت وصول نتيجه مراتب اعلام خواهد شد اميد است با تلاش همه جانبه تمامي دست اندرکاران و با حسن توجه و مساعدت مديريت محترم صداوسيما، نمايندگان محترم مجلس و دولت محترم جمهوري اسلامي ايران در دوره جاري اقدام بايسته به عمل آيد.

مهدي تاج

نايب رئيس فدراسيون و رئيس سازمان ليگ
.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    نظرسنجی
    نظر شما در باره گروه ایران در جام جهانی 2014 چیست؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 85
  • کل نظرات : 2
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 3
  • آی پی امروز : 14
  • آی پی دیروز : 1
  • بازدید امروز : 16
  • باردید دیروز : 1
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 16
  • بازدید ماه : 26
  • بازدید سال : 628
  • بازدید کلی : 6,823